محصولات

کانتینرHQ و Dc

کانتینرHQوDC

کانتینر DC و HQ چیست؟

کانتینر که در فارسی، بارگنج ترجمه شده، وسیله حمل نیست! بلکه ظرف یا وسیله‌ای است که در آن کالاها را بارگیری میکنند و در وسیله حمل بارگیری میکنند. کانتینرها نقش بزرگی در لجستیک جهان ایفا میکنند، لذا شناخت انواع آنها و آگاهی به کاربردشان از مهمترین و اولیه ترین اطلاعاتی ست که هر بازرگان باید داشته باشد.تا جایی که بکارگیری مناسب کانتینرها، یکی از راهکارهای حرفه‌ای در تجارت‌‌بین‌المللی ست.

انواع کانتینر

کانتینرها از لحاظ سایز، دو دسته بندی کلی دارند ; ۲۰ فوت و ۴۰ فوت. کانتینرهای ۲۰ فوت ۶ متر طول و کانتینرهای ۴۰ فوت ۱۲ متر طول دارند.ارتفاع کانتینرهاحدود ۲/۴ متر و عرض آنها حدود ۲/۳۵ متر است.

کانتینرHCH,DC ازلحاظ ارتفاع سنجیده می شود،کانتینر DC ارتفاع کمتری نسبت بهHCH دارد.کانتینرها می تواند حتی به صورت open top هم باشد.با توجه به نیاز شخص ،سلامت و تاریخ تولیدکانتینرها به شخص خریدار تحویل داده می شود.

کانتینرHQوDC مقاوم

کانتینر مناسب

یکی از موضوعاتی که در مورد انتخاب کانتینر باید همیشه درنظر قرار گیرد، فضای قابل بارگیری کانتینرهاست. مخصوصا در مورد کانتینرهایی که بصورت باکس و کاملا پوشیده و دربسته هستند. بسیار اتفاق افتاده است که خریداران یا فروشندگان کالا با توجه به ابعاد بسته‌های محموله و با درنظر گرفتن ابعاد داخلی کانتینرها اقدام به انتخاب یک نوع ازکانتینرها برای محمولات خود کرده‌اند، ولی در زمان بارگیری نتوانستند تمام بسته‌ها را بارگیری کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 3 =